perjantai 10. tammikuuta 2014

Perjantain huuto

PeeRRjAAnnThAiii!!! JIPPII!!! FRrridAYYYY!!!

muistaa ystäväni juhlistaa naamakirjassa jokainen perjantai. Ja täytyy todeta, että jokaikinen perjantai, kun näen tuon viestin, tulen todella hyvälle tuulelle.

Niinpä laadin sitten tälle päivälle oman top 5 listan:

TOP 1  Heräsin aamulla armottomaan kaatosateen ääneen. Sade piiskasi ikkunalautaan ja minä makasin pitkin pituuttani sitä kuuntelemassa. Ja miten onnellinen olinkaan kun tiesin, että minulla on vielä tämä lomapäivä jäljellä eikä minun tarvinnut leikkiä sateenvarjon kanssa aamuisella työmatkalla. Mikä ihanuus... minä tuhisin tyytyväisenä tyynyyni.

TOP 2  Poikani tuli keittiöön ja ihmetteli mitä olin laittanut uuniin heti aamusta. Minä virnistin leveämmin kuin tavallisesti ja kerroin, että uunissa on tulossa vaaleaa leipää, jossa on päällä pestoa, mozzarellaa ja tomaattia. Poika totesi tyytyväisenä, ettei jäänyt mistään hyvästä paitsi ja minä tiesin saavani herkutella aamukahvin kanssa molemmat maukkaat ja epänormaalit aamiaisleipäni. Nam =)

TOP 3  Koska olen henkiseltä iältäni jotain muuta kuin vuosirengasikäni, niin hilluin ympäri asuntoa hyppien ja tanssien. Kehottaisin sinuakin ottamaan pienen breikin ja napsauttaman tuosta sivupalkista biisin Blurred Lines ja päästämään kaikki kuivat asiat mielestäsi. Anna rytmin viedä, heilauta lantiotasi sinne ja tänne. Ole hervoton ja ajatukseton... jos lähelläsi on joku, niin kehoita häntä liittymään kekkereihin mukaan =D

TOP 4  Kun olin monen kappaleen verran riekkunut (enemmän kuin tarpeeksi) huomasin olevani aika hyvä tyyppi. Vaikka olen pyöristynyt vanhoista mitoistani, keuhkoni rahisevat ja tukka on kuin tarhapöllöllä, niin mitä väliä sillä on oikeasti. Pieni pyöreys vain silottaa ryppyjä. Kunhan vaan saan itseni terveemmäksi, niin hyvä tästä tulee. Olen paras mahdollinen minä juuri tässä hetkessä  ;-)

TOP 5  Juuri nyt kanelin tuoksuinen kahvi odottaa juojaansa. Nuorimies on ruokittu. Olen viettänyt hyvän kirjan parissa jo pitkän ajan ja kohta aloitan leffan katselun. Paljon sitä ihminen ehtii yhden lomapäivän aikana. Ja minulla on siltikin vielä pitkä pitkä ilta edessäni. Mahtavaa!

Ei voi kuin kompata ystävää ja juhlia tätä viikonlopun alun päivää!

Oikein antoisaa, hyvää ja kaunista viikonloppua sinulle =)

11 kommenttia:

  1. Mmm,kanelin tuoksuista kahvia,nami! Ja lähetä sitä sadetta vähän tänne,sitä ei kuulu eivätkä villikasvit pääse kasvamaan ilman sitä...Ihanaa viikonloppua Birgitta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä annan sulle Jael kaikki vesisateet! Ole hyvä =) Suon teille kaiken tarvittavan sateen, jotta kasvit saavat juotavaa. Ihanaa viikonloppua sinullekin.

      Poista
  2. Ah, sä olet just niin ihastuttavan kaheli, että siskolta tunnut! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pieni kahelius tekee meille kaikille välillä tosi hyvää! Riemukasta viikonloppua sinulle =)

      Poista
  3. Ei ole mennyt päiväsi hukkaan koska noin vapaapäivistä pitääkin nauttia. Kuuntelen tässä samalla Blurred Lines:ia ja voin sieluni silmin nähdä sut veivaamassa :D
    Tää on ihan hyvää ja pirteetä musaa - ja jos tästä ei tule hyvälle tuulelle niin ei sitten mistään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen lähes kaikki ruokainen musiikin suhteen, viimeisin villitykseni on Max Raabe, jonka tahtiin olen viipotellut useaan kertaan ;-) . Melankolinen musiikki menee murehtiessa ja kunnon rock varsinkin silloin, kun potuttaa kovasti ja enemmänkin. Anna naapureille mietittävää ja pokoa vaikka =D

      Poista
  4. "...tukka on kuin tarhapöllöllä..."

    Googlasin tarhapöllöä. Halusin nähdä millainen otus se oikein on. Selvisi, että tarhapöllö on helmipöllön aiempi ”virallinen” nimi. Muita vanhoja nimiä ovat mm. pikkupissi, pupuhaukka, puputtajahaukka. Eli voisi myös sanoa, että tukka on kuin pikkupissillä :)

    Ja oikeasti helmipöllö on varsin kaunis ilmestys, mitä nyt hieman pistävä katse hänellä. Ja pää pyörii kummasti ympäri. Ja oksentelee karvapalloja...

    Tarhapöllöilystä huolimatta päiväsi kuulosti varsin mukavalta lomapäivältä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, olen siis käyttänyt aivan vääränlaista nimitystä. Helmipöllö on liian kaunis, pissikseksi mua ei voi sanoa millään, mutta tuo pupuhaukka... sehän on jo aika lähellä totuutta ;-)

      Mä osaan kyllä tuon pistävän katseen ja pyöritellä päätäni. Karvapallot, joo niitä en osaa oksentaa =D

      Poista
  5. Juu, ei parane liikaa hoikistua tai muuten kaikki se, jonka laskemme lositavien voiteiden ansioksi, muuttuu rypyiksi!

    Komppaan Aria siinä,että pöllöt ovat kauniita, mutta sinä tietysti myös.

    Ah, lauantai ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olkaamme siis juuri sopivan kokoisia ja iättömän näköisiä =)

      Poista
  6. Kiitos mukavista hetkistä <3

    VastaaPoista