keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Kaunokirjoituksella iltaisin

Reilut nelisen vuotta sitten etv-koulutuksen intensiivikurssilla tapahtui minulle jotain ratkaisevaa. Olimme keskustelleet mm. siitä mitä oikeasti haluamme ja mikä tekee meidät onnelliseksi. Ymmärsin, että ollakseni onnellinen, minun tulee huomata se mitä minulla on nyt ja mikä juuri nyt on hyvin. Näin energiani on hyvä ja silloin vedän puoleeni niitä asioita joita todella haluan tai mitkä ovat minulle tärkeitä.

Kurssilla kirjoitin ensikerran ylös asioista joista olin kiitollinen. Kotiin palattuani kävin ostamassa kauniin kiitollisuuden päiväkirjan ja siitä asti olen kirjoittanut näitä iltakirjoituksiani.

Olen siis rustannut reilut 1500 sivua tekstiä. Kiitollisuutta ihmisistä, asioista ja itsestäni sekä toiveita tulevaisuudesta. Parisen viikkoa olen pitänyt taukoa tänä aikana, mutta nopeaan huomannut, että jotain tärkeää minulta jää uupumaan. Huomio siitä mikä on hyvin. Hyvin nyt.

Täytyy myöntää, että joskus maailman ikävintä päivää eläessäni en ole kirjoittanut montaakaan riviä. Mutta sitäkin varmemmin kirjoitan senkin vähän mistä iloa on ollut, vaikkapa: olen kiitollinen, että tämä päivä on ohi.

Onneksi päivät eivät monesti noin ikäviä ole olleet. Päinvastoin, tiedän oppineeni kirjoitellessani, että asiani ovat yleensä hyvin. Minulla on läheisiä ihmisiä ympärilläni, minulla on se mitä tarvitsen, olen näin terve juuri tällä hetkellä ja pääsääntöisesti nukun yöni =)

Viime viikolla ostin itselleni uuden kirjan. Tässä on aivan uusi väri, tuollainen herkän violetti. Parin päivän päästä punakantinen täyttyy ja pääsen kirjoittamaan uusia lauseita uuteen kirjaan =)

6 kommenttia:

  1. ... kiitos! Minäkin aion hankkia oman kirjani. :)

    VastaaPoista
  2. Olen saamani uupumusdiagnoosin jälkeen harkinnut samansuuntaista. En kuitenkaan kaunokirjoittaen, koska käsialani on surkea. Olin ajatellut kirjoittaa yleisemmin elämän kokemisesta ja jaksamisesta, mutta tarkemmin ajatellen voisi olla viisasta pitäytyä positiivisissa asioissa. Uusi kirjasi on todella kaunis. Siihen on ilo kirjoitella.

    VastaaPoista
  3. Marjo; kiva juttu. Laita joskus viestiä mitä vaikutuksia olet huomannut =)

    Rosa; mullakin käsiala oli aluksi todella surkea. Siitä huomasi miten kauan oli ollut aikaa siitä kun oli oikeasti kirjoittanut käsin. Muistelen jonkun sanoneen joskus, että kun kirjoittaa toiveistaan käsin, niin ajatus käy sydämen kautta ja siirtyy sitten käden kautta paperille. Eli kierto vahvistaa sitä lausetta joka tulisi kynästä ulos.

    Toivon kaikkea hyvää kirjoituksillesi. Kirjoittaminen on hyvä tie mennä eteenpäin =)

    VastaaPoista
  4. Melkoinen määrä tekstiä! Vaikutus on taattu. Hienoa!

    VastaaPoista
  5. Monen romaanin verran jo tekstiä eli ihmisen elämässä on hiton paljon hyviä asioita ja suurin osa taitaa mennä ohi tajuamatta. Ptäis oikeestaan kirjoitaa sulle kun on huono päivä että kerroppa minulle joku hyvä niin päivä paranee.
    Ihanaa kevätviikonloppua ja jännittävää sunnuntaita. En tiedä seuraatko vaaleja, minä katson yleeensäkkin mutta nyt vielä varsinainen jännitysnäytelmä minkälainen tulos tulee.
    ps. muuten en harrasta politiikkaa

    VastaaPoista
  6. Ari; kiitti =)
    Henrietta; anna tulla vaan kun sellainen fiilis iskee.
    Mä en ole yleensä kiinnostunut politiikasta, mutta nyt katsoin hetkisen vaaleja ja jopa lounaalla taisin sanoa pari lausetta aiheesta. Sen verran mielenkiintoista tämä tällä kertaa on ollut =)

    VastaaPoista